2012. április 14., szombat

Mert a vidékiek már csak ilyenek...

Ilyen sem volt még. Nagyszüleim előbb értesülnek a magyar zenei élet - gondolok itt az undergroundra vagy mire - eseményeiről, mint én. Most erről a the Kolin-os fantasztikumról beszélek.
Nem szeretem ezt a zenekart. Mondom ezt úgy, hogy egy számot nem ismerek tőlük. Ha hallottam is, nem tett bennem mély benyomást. De ez a sztori tetszett. Pláne, hogy ilyen nagy dobra verték.
Természetesen elmondom, ha valaki nem tudná, mi is történt. Ez a Kolin nevű hmm... vicc (most a ruhákra és mozgáskultúrára, kizárólag külsőségekre koncentrálok, a zenét nem ismerve) minden - vagy nem minden, de az a lényeg, hogy ezen - koncertjükön  kiránt az énekes egy lányt a tömegből és megcsókolja. Pécsi, április 7-i koncertjükön is ugyanaz volt a forgatókönyv, viszont egy úriember ezt nem nagyon díjazta. Ennek eredményeként felszakadt szájjal kórházba kellett mennie a frontembernek (aki valamilyen Márkó. De a történet szempontjából nem fontos.).
Ezek után, ha minden igaz, leszólt minden vidékit, természetesen főleg a pécsieket. Ez számomra több oknál fogva is sértő és nem tetszik:
  • Vidéki vagyok.
  • Egyik kedvenc városom Pécs. Vagyis ha én szeretem, akkor ne parasztozza le őket senki.
  • A "levidékizés" szerintem hasonló a zsidózáshoz. Attól, mert valaki nem budapesti, nem feltétlenül jár gumicsizmában és traktorral. (Bár a napokban láttam egy szép piros darabot elszáguldani a buszmegálló előtt. Ekkor konstatáltam, hogy én tényleg messze lakok a város központtól.)
Találtam egy "cikket", ami talán jobban írja le az eseményeket - hiszen az író részt vett a koncerten - és videóval is hozzájárul az események vizualizálásához:
 "Ütős" buli
Háhá, most olvasom, Fishing on Orfűn lemondták a fellépésüket. Nem terveztem egyébként sem, hogy megnézem őket, de így biztos.
Evezzünk ismerősebb vizekre.
Értelmes - és egyben hasznos - dolgot fedeztem fel énektermünkben. Először iszonyatosan meglepődtem. Nem vártam volna ilyet. Azok után, hogy Liszt képe mellett megjelent Kocsis Tibor (Xfaktor) aláírása, már semmit nem vártam tőlük, kvázi reménytelennek láttam a helyzetet. (Persze, fogjuk rá, hogy Tibike pont abba a középiskolába járt, mint én, de azért Liszt mellé...) Fénysugárka csillant, kaptam is volna utána, mikor a Quimbyről kezdtünk társalogni, de nem, azt is el kellett rontani a Most múlik pontosan... különböző értelmezéseivel. Akinek nem lenne egyértelmű, gondolkozzon: Engedem, hadd menjen... Szaladjon kifelé belőlem... stb.  Hidegen hagy, miről szól, mestermű és kész, bár kicsit elcsépelt, amikor megkérdezem:
     -Szereted a Quimbyt te is?
     -Igen, persze.
     - És melyik a kedvenc számod tőlük?
     - A Most múlik pontosan... (Ilyenkor kezdek el gyanakodni, hogy max még ismeri a túrórudi reklámjából az Autó egy szerpentinen-t)
      - És más esetleg tőlük, ami bejön?
      - Ö, háát, izé... (És meggyőződöm, hogy még az sem.)
Kicsit elveszítettem a fonalat. Szóval a Quimbyről visszatérve... Nem láttam túl nagy kilátást.
De most. Énekóra közepén - mert nekem is lankad a figyelmem - észreveszek egy A/4-es lapot a szekrényről lefüggesztve. Középfertályon ülök, fáradt voltam és a kontaktlencse kissé koros volt már, így tellett egy kis időbe, míg kibogarásztam, mi is áll rajta. Bár a homályos fekete-fehér képről már az elején, mintha felismertem volna pár ismerős vonást pl. szemüveg, kócos, sötét haj, "csibészes" mosoly - már ha nem alszik el ... És megvolt. Ki is lehetett volna más, mint: Lovasi!!!
Körülbelül ez a kép volt az.
Kecskeméten egy beszélgetőestet/délutánt tartanak április 26-án Háy Jánossal. Mivel mindkettőjüket imádom, úgy érzem, kötelező a program. Az időpont 16 óra - ezért hezitáltam a megnevezést illetően -, helyszínt nem jegyeztem meg, de addigra megtudakolom. Valahol a Munkácsy utcánál. És Kerámia pontpontpont. Majd csak összehozom addigra.
Mondanám én tovább is, de az izomlázam miatt nem tudok felállni (szeretem a tornaórát) és messze van a töltő, de a laptop mindjárt elhalálozik. Könnyes búcsút veszek ím egy témába vágó dallal. Nem, nem Kolin.




Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése